Evolut Kereskedelmi Rendszer ismertető

Az Evolut Kereskedelmi Rendszer a készletkönyvelési, a számlázási, a szállítólevél-készítési, árjegyzék-készítési és rendelés felvételi funkciókból áll.

A készletkönyvelési lehetőségek egy teljes raktári anyag- és árunyilvántartási rendszert biztosítanak. Tetszőleges számú raktár, jövedéki nyilvántartás, környezetvédelmi termékdíj, főkönyvi feladások, költséghelyek, gyűjtők állnak felhasználóink rendelkezésre.  Az Evolut Készletgazdálkodási rendszerben az anyagoknak a belső nyilvántartási száma, neve, három idegen elnevezése mellett még van beszállítói cikkszáma, másodlagos cikkszáma, többféle vonalkódja, másodlagos megnevezése, továbbá VTSZ-, KN-, BTO- kódok, környezetvédelmi termékdíj-kategóriák, stb. is benne vannak. A cikk-keresést külön erre a célra kifejlesztett funkciók támogatják, egy-egy áru azonosítását kép is segíti a programban. Az Evolut Készletgazdálkodási rendszer egyik alapvető funkciója a raktári anyagnyilvántartás, de ez a funkció olyan technikai lehetőségekkel van kibővítve, aminek következtében a rendszer széles szolgáltatási skálán támogatja értékesítési, készletgazdálkodási tevékenységet, vagy az adózási kötelezettségek teljesítését.

A rendszer fel van készítve a jövedéki nyilvántartások vezetésére, a jövedéki számlázással összekötve alkalmas a jövedéki engedély megszerzésére. A jövedéki engedélyes kereskedői változata megfelel az ide vonatkozó jogszabályi előírásoknak, alkalmas jövedéki termékek kezelésére, tárolására, számlázására, a vámhatóság részére szükséges jövedéki listák biztosítására, továbbá megfelel a jövedéki törvényben előírt további feltételeknek.

A felvásárlói változata a sajátos mezőgazdasági terményfelvásárlás körülményeire készült  rendszer, ami nem csak a felvásárlási jegyek szabályos elkészítésére, a felvásárolt készletek kezelésére alkalmas, hanem az őstermelői adatszolgáltatásokat is elvégzi, sőt a NAV 08-as járulékbevallásba is átadja az adatokat.

A készletnyilvántartás a saját előállítású kész- félkész-termékeket elszámoló áron, a vásárolt anyagok, áruk nyilvántartási értékét tényleges beszerzési árakból számított (göngyölt-mérlegelt) átlagáron tartja nyilván, továbbá képes a szállítási- és vámköltségeket a beszerzési árba már a bevételezéskor automatizáltan beleszámítani. A készletnyilvántartás képes a vásárolt anyagokból, illetve saját előállítású kész- és félkésztermékekből  összeállított, úgynevezett konfigurált termékek kialakítására, kezelésére.

Kezeli a mezőgazdaság, állattenyésztés speciális készletkönyvelési eljárásait. Beépítve tartalmazza és integráltan használja a környezetvédelmi termékdíjakat, ezekről kimutatást és bevallási segédletet készít, minden előírt KT-feltételnek megfelel. Fel van készítve egyedi- és csoportos gyári számos nyilvántartásra, LOT-számok kezelésére, azok készletmozgásának figyelemmel kísérésére, a szavatossági idő nyilvántartására, a készletek alakulásának figyelésére, másodlagos mennyiségi egységek kezelésére, nettó- és bruttó súlyok nyilvántartására, továbbá alkalmazható vonalkód olvasó a készletkezelői munka könnyítésére.

A Kereskedelmi rendszer törzsadat-­állományokkal dolgozik. Az egyik a készlet (anyag/cikk) törzs, a másik a vevő (partner) törzs, illetve áfakulcsok, gyűjtők, partnerek telephelyei, stb. Mindegyik bővíthető munka közben, de külön funkcióban is elvégezhető.  Cikkszámrendszere jól tagolt, készletcsoportosítási lehetőségei teljesen rugalmas, egyedi cikkszámrendszer kialakítását teszi lehetővé, úgy, hogy a  vevők által megadott cikkszámokat is a nyilvántartásban kezeli. 

Devizában könyvelő cégeknél az anyagkönyvelést devizában is kezeli. Használja a gyártók exportszámlázásához szükséges Incoterm 2010 kódokat, nyilvántartja az egyes vevők telephelyeire történt kiszállításokat, elkészíti azok összesítését. Képességei lehetővé teszik, hogy bármelyik devizában készletmozgatási műveletet végezzen, 6-os, 7-es elsődleges, illetve másodlagos költséghely-könyvelést vezessen.

Az Evolut Kereskedelmi Rendszerben  egy nagy teljesítményű számlázási rendszer működik, amivel nem csak a számviteli törvény által előírt követelményeket lehet biztosítani, hanem az áfa-pénzügyi stb. szabályrendszerekét is.  A  Jövedéki  Kereskedelmi Rendszerben a jövedéki engedélyes kereskedő számára előírt, a jövedéki engedély kiadásának feltételeként meghatározott jövedéki nyilvántartásokat elkészíti.

A Felvásárlói Kereskedelmi Rendszerben az őstermelőkre vonatkozó szabályok betartását biztosítja a funkció. A számlázás történhet forintban, vagy devizában, a fordított adót is kezeli, három nyelven nyomtat számlát, esztétikus külalakban, grafikus cégembléma megjelenítéssel. Incoterms 2010 hivatkozásokat használja, képes gyűjtőszámlát készíteni, környezetvédelmi- és népegészségügyi termékdíjat megjeleníti. 

Az “Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatást” 2016-tól kezdve készíti el.

Az értékesítések eredményéről több szűrő beiktatásával lista kérhető le. Az árjegyzék-rendszer időszaki, állandó tehát időbeli érvényességgel bíró, a számlázásnál önműködő rendszer lehetővé teszi az egyes akciók, partnercsoportok részére külön árak alkalmazását. Ezeknek a gyors kidolgozását külön segítő funkciók támogatják. Az értékesítési,  számlázási nyilvántartásokból azonnal lekérhetők a részletek. Például azonnali lista kérhető a kiszámlázott cikkekről, egyes vevők részére kiszámlázott cikkelemekről különböző sorba rendezési és szűrési feltételek szerint. Számlázás közben szinte csak a számlázási tétel szövegét pontosító, kiegészítő, vagy különösen fontosnak tartott jellemző adatokat, üzeneteket kell beírni.  Az alapértelmezett programhasználatot az adott munkakörben szükséges feltételekhez lehet  beállítani. Ezek  szintén azt a célt szolgálják, hogy számlázás közben a lehető legkevesebb adatot kelljen törzsből választani, a számlakészítés egyszerűbb és gyorsabb legyen. Az EVA-s, KATA-s számlakiállítók számára  a program az egyszerű és pontos adatkezelést előre beállítható módon kínálja fel.

A Kereskedelmi rendszer főbb jellemzői:

  • Felvett rendelések listája
  • Rendelés-visszaigazolása
  • Árajánlat-készítés
  • Szállítólevélbe átadott, illetve még át nem adott rendelések listája
  • Szállítólevél készítés, árral vagy ár nélkül
  • Kiszámlázott, kiszámlázatlan szállítólevelek listája
  • Pro forma számla, díjbekérő-készítése
  • Belföldi, uniós, és export számlakészítés
  • Szolgáltatások számlázása
  • Zártrendszerű számlanyilvántartás
  • Előlegszámla-készítés
  • Módosító számla-készítés
  • Jövedéki számla-készítés, nyilvántartás
  • Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
  • Grafikus használat, cégembléma alkalmazás, színes nyomtatás
  • Tetszőleges devizában készíthető számla
  • Szabadon megadható, számlaszöveg, megjegyzés beírása
  • Számlaadatok exportálása Excelbe
  • Könnyen kezelhető cikkszámrendszer ­ főcsoport, csoport kialakításokban
  • Szállítói cikkszám, vevői cikkszám, gyártási szám, kötegelt (LOT) gyártá­si szám
  • Többféle vonalkód olvasása
  • Az anyag-, árunyilvántartó kartonok raktáranként
  • Részletes és gyors leltárak készletcsoportonkénti bontásban, raktáranként
  • Nyilvántartó kartonok többféle részletezettségben
  • Az anyagok, áruk bevételezése devizában is
  • Szállítási költség, vámköltségek beszerzési árba olvasztása
  • Készletlisták, szűrhető, csoportosítható módon
  • Leltározást segítő funkciók, automatikus leltári eltérés rögzítése anyagkartonokon
  • Készletjegyzék
  • Törzsadat-bevitel munka közben is;
  • Számlázással egybekapcsolt készletkezelés
  • Anyagbevételi és kiadási bizonylatok elkészítése
  • Készletmozgási napló
  • Raktárközi bevételezések listája
  • Jövedéki engedélyes kereskedő (belföldi) nyilvántartásai, kimutatásai 8/2004 (III.10.) PM rendelet szerint
Kérdése van?
Keressen minket!
Tel.: +36-75/343-646E-mail: info@contorg.hu
Postacímünk: 7020 Dunaföldvár, Gábor Pál utca 5.
Teamviewer - Contorg
© Copyright 1988-2018. Contorg Kft. Minden jog fenntartva. Adatkezelési tájékoztató Arculattervezés, honlaptervezés: Kreatív Vonalak