Evolut Anyag- Készletrendszer ismertető

A Windows alapú Evolut programcsaládban a készletgazdálkodási modul komplett anyagkészlet-nyilván­tartási rendszert jelent, amely a raktári nyilvántartástól a készletgazdálkodá­sig reális megoldást nyújt, integrált vállalat alkalmazásban a főkönyvi rendszerrel teljes integrációban. Az anyag- és készletkönyve­lési modul a számlázással összekapcsolva alkotja az értékesítési rendszert, melyet vevői és szállítói rendelés-nyilvántartási funkció egészít ki. Természetesen a belföldi jövedéki engedélyes kereskedők nyilvántartása, továbbá a környezetvédelmi termékdíj kezelése megoldott a rendszerben.

Az anyag- és készletkönyvelés az integrált adatbázissal dolgozó értékesítési rendszer szerves része. Az értékesítési rendszer két törzsadat-­állománnyal dolgozik. Az egyik a készlet (anyag/cikk) törzs, a másik a vevő (partner) törzs. Mindegyik bővíthető munka közben, menetből, de külön funkcióban is elvégezhető ez a nagyon fontos feladat.

Az anyagkönyvelési program mérlegelt átlagszámítási elv szerint, úgynevezett gön­gyölt átlagár-számítással dolgozik, vagyis a tényleges beszerzési árat veszi figyelembe, saját termelésű félkész és késztermékek esetében fix elszámoló árral. Jól tagolható cikkszámrendszere, készletcsoportosítási lehetőségei teljesen rugalmas, egyedi cikkszámrendszer kialakítását teszi lehetővé, úgy, hogy a  legfőbb beszállító cég által használt cikkszámokat is a nyilvántartásban kezeli. A nyilvántartott készletmozgási tételek és a kezelt raktárak száma korlátlan. Tetszőleges számú tételgyűjtő nyitható, melyek alkalmazásával a lekérdezéseknél kínál sokféle lehetőséget. Egyik változat a jövedéki elszámolások összeállításához is alkalmas. A program a kiszállított, kiszámlázott mennyiséget auto­matikusan levonja a készletből, a belső gördülő átlagáron számított értékben. E program és az Evolut számlázó program közvetlen összekapcsolásából Kereskedelmi rendszer hozható létre.

Devizában könyvelő cégeknél az anyagkönyvelést devizában is kezeli. Használja a gyártók exportszámlázásához szükséges Incoterm 2010 kódokat, nyilvántartja az egyes vevők telephelyeire történt kiszállításokat, elkészíti azok összesítését. Képességei lehetővé teszik, hogy bármelyik devizában készletmozgatási műveletet végezzen, 6-os, 7-es elsődleges, illetve másodlagos költséghely-könyvelést vezessen. Kiemelt figyelmet érdemel az a képessége, hogy a mezőgazdaság / állattenyésztés speciális készletkönyvelését is ismeri, akár devizában is képes azt kimutatni. Beépítve tartalmazza és integráltan használja a környezetvédelmi termékdíjakat, ezekről kimutatást és bevallási segédletet készít, továbbá a számlázáshoz kapcsolva minden előírt KT-feltételnek megfelel. Fel van készítve egyedi- és csoportos gyári számos nyilvántartásra, sarzs-számok kezelésére, a szavatossági idő nyilvántartására,

Jövedéki nyilvántartó része megfelel az ide vonatkozó jogszabályi előírásoknak, alkalmas jövedéki termékek tárolására, számlázására, a vámhatóság részére szükséges listák biztosítására, továbbá megfelel az jövedéki törvényben előírt feltételeknek.

 

  •  Könnyen kezelhető cikkszámrendszer ­ főcsoport, csoport kialakításokban;
  •  Szállítói cikkszám, vevői cikkszám, gyártási szám, kötegelt (sarzs) gyártá­si szám;
  •  Többféle vonalkód olvasása;
  •  Az anyag-, árunyilvántartó kartonok raktáranként;
  •  Részletes és gyors leltárak készletcsoportonkénti bontásban, raktáranként;
  •  Nyilvántartó kartonok többféle részletezettségben;
  •  Az anyagok, áruk bevételezése devizában is;
  •  Anyag és eszközcsoport összesítő;
  •  Anyagosztály összesítő;
  •  Anyag- és eszközcsoport főösszesítő;
  •  Készletjegyzék;
  •  Elfekvő anyagok jegyzéke;
  •  Közvetlen főkönyvi könyvelés minden készletmozgásra;
  •  Törzsadat-bevitel munka közben is;
  •  Számlázással egybekapcsolt készletkezelés (Kereskedelmi rendszerként);
  •  Anyagbevételi és kiadási bizonylatok elkészítése
  •  Készletmozgási napló;
  •  Raktárközi bevételezések listája;
  • Jövedéki engedélyes kereskedő (belföldi) nyilvántartásai, kimutatásai 8/2004 (III.10.) PM rendelet szerint;
  •  Költséghelyenkénti anyag-felhasználási összesítő;
  •  Költséghelyi összesítő
  •  Költséghelyek listája stb. 

Jól kezeli és támogatja a jövedéki nyilvántartások készítését és a környezetvédelmi termékdíjhoz, népegészségügyi termékadóhoz szükséges részletező nyilvántartások elkészítését.

 

 

Kérdése van?
Keressen minket!
Tel.: +36-75/343-646E-mail: info@contorg.hu
Postacímünk: 7020 Dunaföldvár, Gábor Pál utca 5.
Teamviewer - Contorg
© Copyright 1988-2023. Contorg Kft. Minden jog fenntartva. Adatkezelési tájékoztató Arculattervezés, honlaptervezés: Kreatív Vonalak
Felhőalapú vállalat irányítási rendszer pályázat